ABOUT LINKS TAG
MERAHCAMPURBIRU


"And He found you lost and guided you"93:7


salah satu kegemaran // July 24, 2014
6:31 AM
“Saya menerima kamu seadanya.”

“Mengapa?”

“Kerana saya tidak punya kuasa untuk memberi hidayah. Tuhan yang memberi hidayah kepada hamba-hamba-Nya, termasuk kamu. Saya hanya mampu berusaha, untuk memastikan kamu diberi cinta. Diberi kasih. Orang yang diberi cinta, diberi kasih lebih mudah untuk kembali memberi cinta, memberi kasih. Orang yang begitu, lebih disayangi Allah, dan lebih mudah diberi hidayah.”
sumber - SINI



sampai bila bila pun, tetap menjadi antara penulis kegemaran. Semoga terus diberikan ilham olehNya untuk berkarya, saudara bahruddin bekri

0 Comment(s)

To cherish and appreciate, // July 11, 2014
6:11 AM


Assalamualaikum,
Hi,

Kali ini biarkan aku kongsikan yang manis-manis sahaja.
Yang pahit yang pedih yang sedih kita simpan jadi pengajaran.


Antara kumpulan manusia/tempat yang mencetuskan memori pahit manis secukup rasa zaman asasi,

1. 325C

Kalau penat,
Kalau nak baring,
Kalau mengantuk,
Kalau pening,
Kalau perlukan ruang melayan perasaan,
Kalau lapar,
Kalau nak belajar,
Kalau nak bercerita,
Kalau nak bergosip,
Kalau bosan,

Gagah jugak mendaki anak tangga yang dirasakan menguji fizikal dan mental 
semata-mata nak baring atas tilam nipis tak nipis terasa besi katil,
nak kongsi cerita itu ini dengan
teman-teman sebilik yang tidur makan ketawa ngaji kongsi hampir segalanya.


June 2013 - May 2014





2. Menuju block E

Entah kenapa dalam banyak-banyak jalan yang aku tempuh untuk ke kelas, 
paling suka
paling gemar
dan
paling benci pun iya juga ( asal kena kerah tenaga sikit terus benci)


sebelum sampai kelas mesti toleh belakang paling kurang 5 saat,
terus sejuk hati
Mungkin sebab warna daun-daun on both sides
*Bonus point - ada nursery full of babies at the end of the road






3. 336


Yang bikin diriku insecure
Yang bikin diri disayangi
Couldn't ask for more
Definitely one of the sweetest part of my foundation life.




4. Ali B - Za'aba


Main belasah je duduk meja sticker brother.
Well, it's fine as long as bukan duduk berdua dengan brother :p
Ali B yang mulanya jadi sumber kebahagiaan Bebet (sebab nasi briyani)
bertukar jadi
Zaaba , sumber kebahagiaan sementaraku ehem ( obviously not because of the food or pakcik jaga kaunter)


5. (taktau nak kategorikan sebagai apa)



Jangan tertipu dengan wajah manis-manis calon menantu pilihan ni
Segala benda tak masuk akal atau bengong yang aku pernah buat, ni lah teman-temannya
Alah paling nakal pun .................. biarlah rahsia.



6. Musolla KC


Musolla paling luas,
 paling banyak plug,
 paling selesa ,
 paling takda rasa segan terbaring tergolek terguling, 
 r&r kami sebelum atau selepas kelas.

7. Night walk with her

Hilang segala rasa yang tak patut terperuk lama-lama dalam hati
Cukup sekadar dengan dia, ketawa, jalan jalan pusing satu cfs (sebenarnya separuh je sebab aku penakut),
dah cukup bahagia
dah cukup kuat untuk hari esok dan seterusnya

8. Bebet

She's one in a million
Thanks for everything Bet.




0 Comment(s)

To ponder and wonder #1 //
4:12 AM






Kenapa ya kita selalu bercakap dahulu, berfikir kemudian?



0 Comment(s)